fredag 27. juli 2012

Herlige brukten

..Finner alltid noe! På vei hjem fra hytten forrige uke svingte vi innom brukthuset på Knarvik, og nå er det leenge siden jeg har besøkt dette skattekammeret. Litt bekymret var jeg for at jeg kom til å finne noe stort og fint oppussbart siden bilen allerede var full av unger, fiskestenger og pikkpakk. Sjansen var jo tilstede for at jeg (etter å ha tilbringet dager med disse ungene i hus pga regn) kom til å plassere dem på brukten for heller å reise hjem med noen vidunderlige pinnestoler. Men nå får det jo være grenser for hvor mange stoler man trenger i et hus, og jeg tviler også på at innehaveren hadde blitt så innmari fornøyd. Så jeg reiste heller hjemover med en melkemugge, et Lotto-spill, og en barnebok: Jason og Sinnaguri. Dette fikk jeg plass til. Såvidt. 



 
             
De heklede gryteklutene kjøpte jeg ikke denne gang. De fikk jeg heldigvis plass til i våres da vi besøkte et loppemarked i nærheten;) 15 kr.


God fredag alle sammen. Det er jammen meg helg!    

      

10 kommentarer:

  1. Ja,en finner jo alltid noe...tror ikke jeg har vært innom en brukt uten å komme ut med noe:)
    Den reportasjen er vel en stund siden jeg så.
    ha en fin helg
    klemklem)

    SvarSlett
  2. Nice! Kjempelekkert med tepakkane og hekla kjøkenklutar!

    SvarSlett
  3. Det siste biletet har forøvrig florert i feeden min på pinterest i dag ;)

    SvarSlett
  4. Hehe...kjenner følelsen :)

    SvarSlett
  5. Måtte berre innom igjen å seie at det var An-Magritt som fekk meg hekta på kanelknekkebrød. Kjøpt i Sverige (har ikkje sett det i Noreg). Runde Wasa med eit dryss kanel (og sikkert litt sukker, dei er jo søte) - veldig passe som kvardagsettermiddagskaffikos, eller ein liten pick-me-up på jobb (har ein pakke ståande på hylla ved pulten min!)

    SvarSlett
  6. Stilig melkemugge. Figgjo?

    Kjenner meg igjen der. Typisk å finne noen fine stoler eller annet stæsj (eller søppel, som mannen min kaller det noenganger) når bilen er stappfull he he!

    God lørdag videre til deg! :)

    SvarSlett
  7. Så fine ting du har i hyllen :O)
    Morsom historie fra brukten, kjenner igjen følelsen der...
    men har funnet ut at det er utrolig hva en optimist kan klare å få inn i en allerede stappa bil...eller håndbagasje.. ;O)

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder, som alltid :) Elsker fargekombinasjonene! Og mugga var veldig fin den og.

    SvarSlett