torsdag 23. juni 2011

Brekkjern og rå muskelkraft!

Det var en del av dere som ble veldig nysgjerrig, (og bekymret..hehe;)  når jeg sa jeg skulle dra frem brekkjernet. Nei, jeg skal ikke rive ned en vegg (selv om jeg hadde vært troende til det;), jeg skal rive opp gulv. Mange lag med gulv viste det seg!
Da vi flyttet inn for fem år siden, malte vi dette rommet lyseblått, ettersom sjokkrosa ikke var heeelt den smaken Oliver, 10 mnd hadde på den tiden. Nå har vi voksne overtatt "det babyblå" ( som ikke blir værende sukkersøtt så veldig mye lengre).

Et lag med strie er fjernet

Hello the 50`s!

Det skjønne (?) grønne hang godt fast i platene. Og se der: Guds gave til kvinnen, brekkjernet!
Under var det enda et lag med plater
Endelig! Det fineste tregulvet!
Håper tapeten jeg har bestilt kommer i løpet av neste uke..I dag er det pussing, og i morgen blir det maling..Ditta blir gøy! Fredag åpner forresten Søstrene Grene i Bergen..Der ser jeg sikkert mange av dere:) 

13 kommentarer:

  1. Spennende! Kos deg med fiksing :)

    SvarSlett
  2. Sånne gamle slitte tregulv er så fine, blir spennende å se om du maler gulvet eller bare lakker:) Begge deler er så fint:)
    Gleder meg til å se rommet ferdig med mailing, tapet og stæsj:)
    Søstrene Grene i Bergen...endelig:)

    klem fra Trine.)

    SvarSlett
  3. Jeg er en av dem som digger å holde på med brekkjernet, og har gjort endel slike gulvfornyelser i min tid, ingenting er vel herligere enn å finne DET skjønne tregulvet nederst :) Husker en gang jeg strippet et gulv i en leilighet på Danmarksplass hvor et av lagene var kvadratiske pappaktige plater festet med ti millioner små stifter...for et pes det var. Men belønningen var et knallfint tregulv (riktignok som så helt møllspist ut pga de trillioner stiftehullene..) jeg skal jobbe i morgen og får ikke med meg selve åpningen men ser virkelig frem til å ha Søstrene Grene her i Bergen :) *♥*

    SvarSlett
  4. jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet! Det blir nok verdt slitet skal du se ;)

    SvarSlett
  5. Handywoman!! :D Herlig gulv under der!! Kos deg på butikkåpning, og ha ei superduper helg! KLEM.

    SvarSlett
  6. Flott at du fann fram til tregolvet:) Ditta vert nok fint, ja:)
    Ha ei fin jonsokfeiring!

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å se :D

    SvarSlett
  8. Ojoj - fiiiine tregolvet! Flinke du!

    Klem

    SvarSlett
  9. Var det det du skulle ja ! ;) Tenk at det var så mange lag , ja der ser vi virkelig utviklingen . Og nå er det back to basic ;) Gamle tregulv er så fint :) Ønsker meg tregulv jeg , i stede for allock som vi har nå . Så gøy at vi får " være med " på oppussingen :)

    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  10. Kult! Så spennende det må ha vært å grave seg nedover i lagene. Herlig å endelig finne det tregulvet til slutt ser jeg for meg. Håper fortsettelse følger :-)

    *Mollie*

    SvarSlett
  11. WOW, sååå fint gulv!!!! Blir gøy å se hvordan det blir med maling!!

    SvarSlett
  12. Lurer på hva som fikk de til å legge nytt gulv over tregulvet, sånn i gamle-da'r...Rare greier. Veldig rare greier!

    SvarSlett
  13. wow, så kjekt å finne det lekkreste tregulvet under alt:), gleder meg til å se det ferdig.
    Klem

    SvarSlett